Podczas prezentacji projektu stypendialnego pt. “Analiza ruchu w dwóch wymiarach” klasie 3h gimnazjum została przekazana wiedza dotycząca rzutu ukośnego.
Jako że informacje wykraczały poza program nauczania gimnazjum, wykład wymagał szerokiego wprowadzenia teoretycznego w omawiane zagadnienie.
Po opisie fizycznej teorii, uczniowie mogli obserwować, jak z użyciem kalkulatora graficznego można ją wykorzystać do dokładnego obliczenia takich parametrów rzutu ukośnego jak jego tor, zasięg, czas, czy maksymalna wysokość.
Dzięki użyciu oprogramowania TI CX-CAS Student Software, którego licencja jest dołączana do kalkulatora zakupionego dzięki stypendium z “Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka”, uczniowie mogli w wygodny sposób oglądać wyniki pracy Arka na ekranie komputera. Klasa była zadowolona z prezentacji, uczniowie określali ją jako ciekawą i pouczającą.