Wymiana – Klasa 1B

Dzisiejszy dzień spędziliśmy w Ostendzie (Oostende). Jednym z głównych punktów naszej wycieczki był Fort Napoleona z 1811 roku. Przespacerowaliśmy się wzdłuż pięknej piaszczystej plaży Morza Północnego. Naszej uwadze nie umknął też Kościół św. Piotra i Pawła. Podziwialiśmy również licznie zgromadzonych uczestników runmageddonu zorganizowanego ku pamięci wszystkich poległych w czasie I wojny światowej.

Dzisiejszy dzień spędziliśmy w Brukseli. Belgowie oprowadzili nas po starym mieście, gdzie podczas spaceru pięknymi uliczkami starego miasta zobaczyliśmy m.in. grand-place. Spróbowaliśmy także tradycyjnych belgijskich gofrów.

Dzień dzisiejszy rozpoczęliśmy lekcjami wf’u w szkole goszczących nas uczniów. Następnie uczyliśmy się tradycyjnych belgijskich tańców, a potem w grupach rozwiązywaliśmy zagadki zwiedzając szkołe. Pobyt zakończyliśmy wspomnieniem odzyskania 100 rocznicy niepodległości Polski. #wydawnictwoLogi

Dzisiaj poznaliśmy historię naszego gościnnego miasteczka Oudenaarde i dowiedzieliśmy się co łączy co miejsce z Krakowem. Przechadzając się urokliwymi uliczkami wraz z przewodnikiem usłyszeliśmy wiele wierzących się z nimi historii. Na koniec poglebilismy naszą wiedzę o samej Belgii dzięki prezentacji przygotowanej przez naszych belgijskich kolegów. Dzień zakończyliśmy grając w kręgle.

Ostatni dzień wymiany 1b

Według planu na 15 listopada mieliśmy zaplanowane zwiedzanie Gandawy oraz odpoczynek w aqua parku. Na miejsce dojechaliśmy około 9:00. Pierwszą atrakcją było zwiedzanie zamku. Następną godzinę poświęciliśmy na spacery korytarzami tego zabytku oraz oglądania wystaw. Na sam koniec wspólnie zapozowaliśmy do zdjęcia stojąc na murach obronnych. Następnie nieśpiesznie wyruszyliśmy w stronę kościoła imienia Św. Bawona. Na miejscu mieliśmy okazję zaobserwować kończącą się uroczystość na cześć monarchi na co wskazywała liczna grupa uroczyście ubranych wojskowych wychodzących z katedry. Większość z nas była zaskoczona ogromem przestrzeni i pięknymi zdobieniami. Z biegiem czasu coraz bardziej wyczekiwaliśmy aqua parku. Na miejscu znaleźliśmy się około 14:00. Większość z nas poszła się przebierać, a następnie zaczęła korzystać z licznych atrakcji ośrodka. Największą popularnością cieszyły się zjeżdżalnie i labirynt wodny. Mogliśmy korzystać z 3 całkowicie odmiennych zjeżdżalni : czerwonej, niebieskiej i zielonej. Na czerwonej zjeżdżało się na pontonach, a na zielonej leżąc na matach zrobionych z gąbki. Niebieska wywoływała największe emocje, ponieważ tuż przed końcem wpadało się do okrągłej przegrody w której robiło się kółko wzdłuż jej ścian, aby potem już całkowicie zakończyć zjazd. Labirynt wodny był natomiast serią małych zjeżdżalni. Po upłynięciu 1.5 h wróciliśmy się przebrać i wysuszyć włosy. Potem już tylko wróciliśmy na stację kolejową i wróciliśmy do Oudenarde. O 19:00 zaczęła się ostatnia atrakcja wymiany – wspólna kolacja. Elegancko ubrani spróbowaliśmy różnych kanapek i belgijskich deserów. Na kolacji zobaczyliśmy pokaz zdjęć z całej wymiany i tańczyliśmy. Wszystko zakończyło się o 23:00 i wszyscy rozeszli się, aby dokończyć pakowanie walizek i przygotowania na powrót do Polski.